Kävin gynellä ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. Reissu olisi varmaan ollut ihan ok, siinä määrin missä nyt tuollaiset reissut kivoja voi olla, jos lääkäri olisi ollut vähän asiakasystävällisempi.

Varasin lääkärille ajan, koska hänen erikoisalansa tuntui sopivalta omaan tilanteeseeni. Olisi kai pitänyt miettiä kaksi kertaa; tuhti Neuvostoliiton maajoukkueen kuulantyöntäjän tyylinen nainen toivotti tervetulleeksi. Kysymykset olivat yksisanaisia. Aluksi luulin, että leikimme jotain Mitä sulle tulee tästä sanasta mieleen leikkiä. Kun olin vastannut kyllä tai ei tiukkoihin kysymyksiin kuten synnytyksiä, raskauksia, leikkauksia, tupakka ja lääkkeet, käsky kävi sermin taa.

Vaatteet pois ja pöydälle istumaan. Rinnat olivat jotenkin omituisesti latinankieliset ja ilmeisesti vieläpä rintasyöpäriskiryhmässä. Valkovuoto oli hänen näkemykseltään tulehdukseen liittyvää. Ei siinä mitään, lääkekuuri päälle ja kotia. No, olisi kai pitänyt tentata enemmän tästä mysteeritulehduksesta sillä lääkkeet maksoivat 50 euroa! Lisäksi pakkausselosteessa ilmoitetaan, että ko. lääkettä saa määrätä vain jos tulehdus on todettu labratesteissä. Minä en käynyt lähelläkään laboratoriota. Lääkkeiden kanssa ei saa myöskään nauttia tippaakaan alkoholia, muuten on edessä antabus-reaktio. Tätäkään lääkäri ei maininnut.

Jotta päivä olisi täydellinen, kuulantyöntäjä ilmoitti, että jatkossa minä käyn sitten opiskelijaterveydenhuollossa, sillä yksityinen lääkärikeskus ei ole minun juttuni. MITÄ?!? Maksava asiakashan minäkin olen. Ja maksan vielä rahalla käyntini, en millään monopolipaperilla.. outoa..