Luen tässä koko opiskelu-urani kolmanneksi viimeiseen tenttiin. Juuri äsken se iski. Mitä sitten? Mihin on tarkoitus mennä tämän jälkeen? Olenko NYT aikuinen? Mistä töitä? Entä jos niitä ei saa? Kyllä, olen yli 20 vuotta. Voi ahdistus sentään..

Nuorilla on suuri uhka sairastua vakavasti esim. masennukseen, psykoosiin, kun opiskelut päättyvät. Minut on jo diagnosoitu, mutta entäs sitten? Ei se ole ennenkään auttanut. Elämä johon olen vasta totutellut päättyy liian nopeasti. Entä jos en saa enää ikinä ystäviä?

Mitä oikeastaan olen oppinut kuluneiden vuosien aikana?
-ammatin?
-hienon tutkintonimikkeen?
-kuinka juodaan nopeasti jumalattomat kännit?
-kuinka salakuljettaa pullo baariin?
-yksin olemista?
-yksin asumista?
-työntekoa?
-vähällä rahalla elämästi?
-aikuisten arkipäivän juttuja?

Onko minulla enää uutta ja nuoruuden vimmassa opittavaa? Olenko minä jo liian vanha?


Postsecrets, mikäs muukaan..